Rozmowa rzeka znanej i lubianej pary Jerzy Bralczyk - Michał Ogórek.
Z czego śmieją się Polacy, a co było zabawne dla starożytnych Greków? Autorzy mówią o humorze narodowym, regionalnym, środowiskowym, zawodowym, charakterystycznym a to dla profesorów, a to dla aktorów, a to dla Pana Boga. Od polityki do piosenki, od kabaretu do komedii - i z powrotem, cały czas w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co nam daje humor, jakie potrzeby zaspokaja.
Co nas śmieszy dzisiaj, a co śmieszyło kiedyś, jak się nasze poczucie humoru zmienia w czasie i odbija w kulturze, literaturze, piosence, obyczaju, języku.
Bralczyk i Ogórek wracają do własnych młodych lat i dzieciństwa, by cytować to, co śmieszyło kiedyś, a dziś już nie przejdzie. Wszystko jest okraszone niezwykłą znajomością literatury, filmu i kabaretu. Wyborna lektura.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: rozmawiają Jerzy Bralczyk i Michał Ogórek ; [rysunki: Karyna Piwowarska].
Rozmowa rzeka znanej i lubianej pary Jerzy Bralczyk - Michał Ogórek.
Z czego śmieją się Polacy, a co było zabawne dla starożytnych Greków? Autorzy mówią o humorze narodowym, regionalnym, środowiskowym, zawodowym, charakterystycznym a to dla profesorów, a to dla aktorów, a to dla Pana Boga. Od polityki do piosenki, od kabaretu do komedii - i z powrotem, cały czas w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co nam daje humor, jakie potrzeby zaspokaja.
Co nas śmieszy dzisiaj, a co śmieszyło kiedyś, jak się nasze poczucie humoru zmienia w czasie i odbija w kulturze, literaturze, piosence, obyczaju, języku.
Bralczyk i Ogórek wracają do własnych młodych lat i dzieciństwa, by cytować to, co śmieszyło kiedyś, a dziś już nie przejdzie. Wszystko jest okraszone niezwykłą znajomością literatury, filmu i kabaretu. Wyborna lektura.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: rozmawiają Jerzy Bralczyk i Michał Ogórek ; [rysunki: Karyna Piwowarska].
Mariola jest pewna, że mężczyźni zawsze będą górą. Bochenek tęskni za PGR-em. Stefania nigdy nie była w Warszawie, Gosia chce stamtąd wrócić. Chrześnica Iwony jest lesbijką, Marta była na czarnym proteście, a Dorota wysłuchuje żartów o swojej bezdzietności. Wiola nie zna nikogo, kto powiedziałby "nie wierzę w Boga", a Piotrowska zdradza, co słyszy w konfesjonale.
Autorki ruszają z Warszawy i okrążają województwo mazowieckie, rozmawiając po drodze z rolniczkami, gospodyniami, sklepowymi, przedsiębiorczyniami, bezrobotnymi. Na ławeczkach, podwórkach, gankach, przy kuchennych stołach, słuchają opowieści o życiu w miejscach, skąd młodzież wyjeżdża do szkół, a mężczyźni na zarobek, gdzie starsze pokolenie umiera, a młode często już nie wraca. To próba oddania głosu tym, które pozostają niewidoczne i niesłyszane. Wieś przemawia na ogół co najwyżej głosem rolnika szukającego żony, polityka PSL-u lub wójta i księdza z popularnego serialu. A co z kobietami?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Agnieszka Pajączkowska, Aleksandra Zbroja.
Mama chce zapisać Lenę na basen, żeby mogła nauczyć się pływać bez dmuchanych rękawków. Ale jaki wstyd! Przyjaciele Leny są już w tym tacy dobrzy. A jeśli ona nie będzie potrafić?
"A Creed for the Third Millennium" is a novel by Australian writer Colleen McCullough, published in 1985. McCullough is the same author of the bestseller and movie blockbuster "The Thorn Birds." This novel traces the progress of a good and decent man, from being an unknown to that of worldwide fame. The setting is in contemporary USA. The story revolves around Dr Joshua Christian. He is a clinical psychologist whose day to day work life presents him with people who are needy for spiritual upkeep due to too many changes and influence in environment, politics, and ideologies. His extra-ordinary personal magnetism and genuine compassion makes him closer to his patients in a small Connecticut community. He even yearns to reach out and extend his humanitarian support to a wider scale. A brilliant senior official from the new Environment epartment, Dr Judith Carriol, recognises in Joshua the personification of her own desire to influence and also make a difference to the country. As Joshua present an irresistible prospect to her, Judith, she agresse to support him. Together, they embark on a crusade designed to generate anew the nation`s morale. They radically change the people`s outlook. Judith engineers and manages, while Joshua leads and executes their plans. Despite Judith all-out support to Joshua in terms of resources, it`s him to fronts situations and faces people, for instance, traveling across a country affected by seasonal changes. It is Joshua alone who re-engineers and transforms his travels into an epic pilgrimage. It`s him alone who re-invigorates and who inspires American people in despair and in the verge of hepelessness. His grateful followers tend to think of him as the modern-day version of Jesus. A novel full of human intensity and emotion.