Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

JavaScript dla dzieci : programowanie na wesoło

Tyt oryg. : "JavaScript for Kids : a playful introduction to programming".

Autor: Morgan, Nick.




JavaScript to język programowania Internetu, tajny składnik sprawiający, że sieć www jest niesamowita, Twoje ulubione portale interaktywne, a gry online zabawne!
"JavaScript dla dzieci" to napisane lekkim piórem wprowadzenie do podstaw programowania, oparte na cierpliwym objaśnianiu zabawnie zilustrowanych przykładów. Zaczniesz od podstaw, takich jak łańcuchy znaków, tablice i pętle, a następnie przejdziesz do tematów

zaawansowanych, takich jak obsługa interaktywnych zdarzeń za pomocą jQuery i rysowanie obrazków na płótnach.
Po drodze napiszesz trzy gry: Znajdź ukryty skarb, Szubienica i Wąż. Dowiesz się też jak:
· Tworzyć funkcje, aby organizować kod i wielokrotnie go używać.
· Pisać i modyfikować HTML, aby tworzyć dynamiczne strony www.
· Stosować DOM i jQuery, aby strony reagowały na dane wprowadzone przez użytkownika.
· Używać elementu canvas, aby rysować i animować grafikę.
· Pisać prawdziwe, kontrolowane przez użytkownika gry, z wykrywaniem kolizji i zapamiętywaniem wyników.
Dzięki bogato zilustrowanym przykładom, takim jak odbijające się piłki, animowane pszczoły i samochody wyścigowe, na własne oczy zobaczysz to, co zaprogramujesz. Każdy kolejny rozdział wzbogaca wcześniej zdobytą wiedzę, a zadania dla ambitnych to świetny trening dla mózgu i inspiracja do pisania własnych niesamowitych programów. Napisz dzisiaj coś fajnego w JavaScript!

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Nick Morgan ; [przekład Maciej Baranowski, Witold Sikorski].
Hasła:JavaScript
Programowanie
Podręczniki dla dzieci
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015.
Opis fizyczny:318 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Uwagi:Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. CZĘŚĆ I: PODSTAWY
  3. Rozdział 1: Co to jest JavaScript?
  4. Rozdział 2: Typy danych i zmienne
  5. Rozdział 3: Tablice
  6. Rozdział 4: Obiekty
  7. Rozdział 5: Podstawy HTML
  8. Rozdział 6: Instrukcje warunkowe i pętle
  9. Rozdział 7: Gra Szubienica
  10. Rozdział 8: Funkcje
  11. CZĘŚĆ II: JAVASCRIPT KROK DALEJ
  12. Rozdział 9: DOM i jQuery
  13. Rozdział 10: Programowanie interaktywne
  14. Rozdział 11: Znajdź ukryty skarb!
  15. Rozdział 12: Programowanie obiektowe
  16. CZĘŚĆ III: PŁÓTNO
  17. Rozdział 13: Element canvas
  18. Rozdział 14: Przesuwanie elementów na płótnie
  19. Rozdział 15: Sterowanie animacjami za pomocą klawiszy
  20. Rozdział 16: Zręcznościowa gra Wąż: Część 1
  21. Rozdział 17: Zręcznościowa gra Wąż: Część 2

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 51
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 004
Numer inw.: 23180
Pozycja wypożyczona

Wypożyczona przez: 016686
do dnia: 2024-05-20
schowekrezerwuj
więcejrezerwuj

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.