Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Public relations

Tyt. oryg.: "Essentials of public relations ".

Autor: Black, Sam




Budowanie związków organizacji z otoczeniem przy wykorzystaniu prawdziwej i pełnej informacji, zdobywanie wiarygodności, zaufania i istotnego wpływu na opinię publiczną - to podstawowe założenia public relations, dziedziny będącej integralną częścią nowoczesnego zarządzania. Działania w ramach public relations muszą być celowe, ciągłe i dostosowane do strategii organizacji. Od stopnia

profesjonalizmu tych działań w dużej mierze zależy dziś sukces przedsiębiorstwa.
Książka profesora Sama Blacka jest podręcznikiem oferującym profesjonalne podejście do zagadnienia. Omawia kompleksowo problematykę public relations - od definicji, znaczenia i rozwoju, poprzez opisy przypadków (przykłady programów public relations), po szczegółowy instruktaż dotyczący technik odpowiednich w określonych sytuacjach.
* Strategiczna rola public relations, relacje w przedsiębiorstwie a sprawy publiczne
* Sposoby komunikowania się z opinią publiczną i określonymi grupami odbiorców
* Nawiązywanie kontaktów z mediami, lobbing parlamentarny
* Metody prowadzenia działań, środki przekazu i techniki, modele organizacyjne
* Tożsamość przedsiębiorstwa i kształtowanie publicznego wizerunku
* Działania międzynarodowe i praca w sieci (networking)
* Perspektywy kariery zawodowej w dziedzinie public relations, struktura nauczania w Polsce
Książka jest przeznaczona dla pracowników działu marketingu, kadry zarządzającej, studentów szkół biznesu.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Sam Black ; przeł. Iwona Chlewińska.
Hasła:Public relations
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2003.
Wydanie:Wyd. 4.
Opis fizyczny:214 s. : il. ; 25 cm.
Uwagi:Tyt. oryg.: The essentials of public relations, 1993. Bibliogr. Indeks.
Powiązane zestawienia:Zarządzanie
Public relations
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Co to jest public relations
  2. Zakres public relations
  3. Przegląd definicji public relations
  4. Lista kontrolna
  5. Siedem grzechów głównych public relations
  6. 2. Strategiczne public relations: sprawy przedsiębiorstwa a sprawy publiczne
  7. Strategiczna rola public relations
  8. Sprawy przedsiębiorstwa a sprawy publiczne
  9. Zalety opisów przypadków
  10. 3. Public relations a propaganda, reklama i marketing
  11. Public relations czy propaganda?
  12. Public relations a inne dyscypliny
  13. Marketing a public relations
  14. Podsumowanie
  15. 4. Komunikowanie się z odbiorcami przekazów public relations
  16. Identyfikowanie odbiorców przekazu
  17. Opinia publiczna
  18. Wpływanie na twórców opinii
  19. Weryfikacja przekazu
  20. Efektywność komunikacji
  21. Public relations i investor relations
  22. Ochrona interesów klientów
  23. Zagadnienia ochrony zdrowia
  24. 5. Media relations
  25. Kontakty z mediami
  26. Metody pracy z mediami
  27. Informacyjne notatki prasowe
  28. Wykorzystywanie fotografii
  29. Organizowanie konferencji informacyjnych
  30. Wizyty w zakładach produkcyjnych
  31. "Listy do redakcji"
  32. Radio i telewizja
  33. Marzenie rezultatów media relations
  34. 6. Metody działań public relations
  35. Przykłady programów
  36. Słowo drukowane
  37. Sztuka pisania
  38. Gazetki firmowe
  39. Fotografia w public relations
  40. Słowo mówione
  41. Wystawy i konferencje
  42. Sponsoring
  43. Lobbing i kontakty parlamentarne
  44. 7. Tożsamość przedsiębiorstwa i jej komunikowanie za pomocą środków wizualnych
  45. Założenia programów tworzenia tożsamości przedsiębiorstwa
  46. Zakres programów tworzenia tożsamości przedsiębiorstwa
  47. Logo
  48. Projektowanie i podtrzymywanie własnego stylu
  49. Podsumowanie
  50. 8. Kontakty ze społecznościami lokalnymi i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
  51. Ochrona środowiska
  52. Kontakty ze społecznosciami lokalnymi
  53. 9. Badania, pomiary i ocena działań public relaions
  54. Badania stosowane
  55. Badanie opinii
  56. Wiarygodność badań
  57. Metody oceny wyników badań
  58. Wykorzystywanie badań do wywołania dobrego skojarzenia
  59. Kilka uwag końcowych o badaniach w public relations
  60. 10. Wewnętrzne public relations
  61. Efektywna komunikacja wewnętrzna
  62. Dążenie do doskonałości
  63. Metody komunikacji wewnętrznej
  64. 11. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  65. "Znane nieznane" i "nieznane nieznane"
  66. Przygotowanie planu na wypadek kryzysu
  67. Katastrofa w Czarnobylu
  68. Polityka firmy Dow Canada
  69. Katastrofa tankowca "Exxon Valdez"
  70. Katastrofy lotnicze
  71. Skażenia spowodowane przez ludzi
  72. Podsumowanie
  73. 12. Zarządzanie i organizacja public relationsModele praktykowania public relationsDoskonałość i jakość działania public relatinsPublic relations prowadzone w ramach przedsiębiorstwa lub za pośrednictwem wyspecjalizowanych agencjiZalety i wady prowadzenia public relations w ramach firmyZalety i wady zatrudnienia zewnętrznych agencji public relationsWybór optymalnego rozwiązania13. Etyka w biznesieEtyczna siła organizacjiRozwój kodeksów etycznychWnioski14. Międzynarodowe public relations i praca w sieciMożliwe błędy spowodowane różnicami językowymiKomunikacja niewerbalnaKwestie etyczneMedia15. Zarys historii public relationsHistoria public relations w Wielkiej BrytaniiPowołanie Instytutu Public Relations16. Edukacja w zakresie public relations i perspektywy rozwoju kariery zawodowej w tej dziedzinieMiejsce public relations w edukacji kadry zarządzającejModel programu nauczaniaPublic relations jako droga kariery zawodowejStruktura nauczania public relaions w Polsce (dr Wojciech Budzyński)

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 46214
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.