Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Samorząd terytorialny w obronie narodowej Rzeczypospolitej Polskiej




Problematyka pracy dotyczy podmiotowych, przedmiotowych, procesualnych i funkcjonalnych aspektów działalności organów administracji samorządowej oraz współdziałających z nimi organów administracji rządowej, zespolonej i niezespo-lonej w obronie narodowej RP.Z tego względu, że administracja samorządowa przejęła odpowiedzialność za realizację części zadań publicznych w państwie (jako zadania

własne) oraz realizuje zadania z zakresu administracji rządowej (na podstawie ustawy lub porozumienia), a także z uwagi na to, że po reformie ustrojowej nastąpiło zespolenie administracji1, rozpatrywanie problematyki zadań obronnych administracji samorządowej bez uwzględnienia związków z administracją rządową byłoby niemożliwe. Istotne są również relacje funkcjonalne i organizacyjne, jakie zachodzą między tymi dwiema formami administracji publicznej, w związku z realizacją zadań obronnych w czasie pokoju, kryzysu i wojny. Zastosowanie zatem holistycznego podejścia do przedmiotowej problematyki stanowiło podstawę zapewnienia pełnej identyfikacji opisywanego zjawiska.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. i oprac. Waldemar Kitler ; [zespół aut. Waldemar Kitler et al.] ; Akademia Obrony Narodowej.
Hasła:Obrona terytorium kraju - Polska - od 1989 r.
Samorząd terytorialny - a obrona terytorium kraju - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Warszawa : Akademia Obrony Narodowej. Wydział Wydawniczy, 2005.
Opis fizyczny:262 s. ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 255-259.
Powiązane zestawienia:Bezpieczeństwo narodowe i publiczne
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. DOŚWIADCZENIA I STAN OBECNY ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ OBRONNYCH PRZEZ ORGANY SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE
  2. 1.1. Pojęcie, istota i zakres zadań obronnych
  3. 1.2. Funkcje i organizacja administracji terytorialnej w zakresie realizacji zadań obronnych w okresie międzywojennym
  4. 1.3. Organizacja, funkcje i zadania administracji terytorialnej polskiego państwa podziemnego
  5. 1.4. Zadania terenowych organów administracji państwowej w dziedzinie obronnej w latach 1945-1949
  6. 1.5. Zadania terenowych organów administracji państwowej w dziedzinie obronnej w latach 1950-1989
  7. 1.6. Nowe regulacje prawne w dziedzinie obronnej
  8. 1.6.1. Sfera organizacyjno-planistyczna przygotowań obronnych
  9. 1.6.2. Kierowanie bezpieczeństwem narodowym
  10. 1.6.3. Szczególna ochrona obiektów i militaryzacja
  11. 1.6.4. Świadczenia na rzecz obrony
  12. 1.6.5. Transport na potrzeby obronne
  13. 1.6.6. Służba zdrowia na potrzeby obronne
  14. 1.6.7. Reklamowanie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej
  15. 1.6.8. Szkolenia obronne
  16. 1.6.9. Kontrola wykonywania zadań obronnych
  17. 1.6.10. Stan wojenny
  18. 1.6.11. Zastępcza służba wojskowa
  19. 1.6.12. Regulacje "branżowe" dotyczące dziedziny obronnej
  20. 2. UWARUNKOWANIA REALIZACJI ZADAŃ OBRONNYCH PRZEZ SAMORZĄDY TERYTORIALNE NA POSZCZEGÓLNYCH SZCZEBLACH ORGANIZACYJNYCH
  21. 2.1. Zależności zachodzące między poszczególnymi organami administracji publicznej działającymi na terenie województwa i ich wpływ na realizację zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego
  22. 2.1.1. Właściwości, kompetencje i istota funkcjonowania organów samorządu terytorialnego w Polsce
  23. 2.1.2. Relacje zachodzące między wojewodą a organami samorządu terytorialnego
  24. 2.1.3. Relacje zachodzące między organami samorządu terytorialnego
  25. 2.1.4. Relacje zachodzące między organami samorządu terytorialnego a terenowymi organami administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej)
  26. 2.2. Możliwości organów samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań obronnych
  27. 2.2.1. Zadania organów samorządu terytorialnego wynikające z postanowień ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
  28. 2.2.2. Zadania organów samorządu terytorialnego wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym
  29. 2.2.3. Zadania organów samorządu terytorialnego wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie gotowości obronnej państwa
  30. 2.2.4. Zadania organów administracji samorządowej w zakresie kontroli realizacji zadań obronnych
  31. 2.2.5. Zadania obronne organów samorządu terytorialnego w zakresie szkolenia obronnego
  32. 2.2.6. Zadania obronne organów samorządowych w zakresie planowania obronnego
  33. 2.2.7. Zadania organów samorządu terytorialnego w ramach akcji kurierskiej
  34. 2.2.8. Zadania obronne realizowane przez organy samorządowe w zakresie powszechnej samoobrony
  35. 2.2.9. Zadania organów samorządu terytorialnego w zakresie ochrony dóbr kultury
  36. 2.2.10. Zadania organów samorządu terytorialnego w zakresie wykorzystania służby zdrowia na potrzeby obronne
  37. 2.2.11. Realizacja zadań obronnych w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony
  38. 2.3. Współdziałanie samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie bezpieczeństwa
  39. 2.3.1. Organizacje pozarządowe najwyższą formą aktywności obywateli
  40. 2.3.2. Współczesny stoi rozwoju i funkcjonowania organizacji pozarządowych w Polsce
  41. 2.3.3. Tożsamość lokalna i jej wpływ na bezpieczeństwo małych społeczności
  42. 2.3.4. Możliwości zaspokajania lokalnych potrzeb w zakresie bezpieczeństwa
  43. przez organizacje pozarządowe
  44. 2.3.5. Obszary współdziałania administracji samorządowej z organizacjami
  45. pozarządowymi
  46. 3. KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ORGANÓW SAMORZĄDU TERYTORIALNEJ NA RZECZ REALIZACJI ZADAŃ OBRONNYCH W CZASIE POKOJU, KRYZYSU POLITYCZNO-MILITARNEGO I WOJNY
  47. 3.1. Założenia realizacji zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego
  48. 3.1.1. Funkcje i zadania organów samorządu terytorialnego w dziedzinie bezpieczeństwa, w tym w dziedzinie obronnej
  49. 3.1.2. Realizacja zadań obronnych przez organy samorządu terytorialnego w czasie pokoju oraz w warunkach kryzysu polityczno-militarnego i wojny
  50. 3.1.2.1. Realizacja zadań na rzecz sił zbrojnych własnych i sojuszniczych (HNS)
  51. 3.1.2.2. Zapewnienie ciągłości władzy i administracji
  52. 3.1.2.3. Zapewnienie materialnych; informacyjnych i duchowych podstaw
  53. egzystencji ludności
  54. 3.1.2.4. Zapewnienie bezpieczeństwa powszechnego (ochrona życia i zdrowia ludzi, ochrona zwierząt, płodów rolnych, dóbr i środowiska)
  55. 3.1.2.5. Zapewnienie ciągłości funkcjonowania gospodarki narodowej
  56. 3.1.2.6. Ochrona osób, obszarów, obiektów, urządzeń i transportów ważnych
  57. dla obronności, interesów gospodarczych państwa, bezpieczeństwa publicznego
  58. i innych ważnych interesów państwa
  59. 3.1.2.7. Zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego
  60. 3.1.3. Koncepcja współdziałania organów samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań obronnych
  61. 3.2. Model struktury zarządzania bezpieczeństwem na poszczególnych szczeblach samorządu terytorialnego
  62. 3.2.1. Zarządzanie bezpieczeństwem w czasie pokoju
  63. 3.2.2. Zarządzanie bezpieczeństwem w warunkach kryzysu polityczno-militarnego
  64. 3.2.3. Kierowanie realizacją zadań obronnych w czasie wojny
  65. 3.3. Współpraca cywilno-wojskowa

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 351/354
Numer inw.: 46150
Pozycja wypożyczona

Przetrzymana przez: 018157
termin minął: 2018-10-02
schowekrezerwuj
więcej

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.