Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Controlling w działalności przedsiębiorstwa




Controlling jest nowoczesną koncepcją zarządzania organizacjami gospodarczymi w warunkach rosnącej konkurencji i dużej zmienności otoczenia. W książce przedstawiono zindywidualizowane podejście do różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa, które jest realizowane przez controlling w układzie funkcji i procesów gospodarczych. Dla każdego wyróżnionego obszaru działalności zostały wskazane

odpowiednie instrumenty controllingu. Dzięki takiemu podejściu controlling umożliwia skuteczne oddziaływanie na różne sfery działalności przedsiębiorstwa, tak aby osiągnąć założone cele.Książka jest przeznaczona dla członków zarządu i menedżerów różnych szczebli zarządzania, pracowników działów controllingu, analityków finansowych i doradców biznesowych. Może być cenną pomocą dydaktyczną dla studentów kierunków finanse i rachunkowość oraz zarządzanie, a także dla słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń z zakresu rachunkowości, finansów, controllingu i zarządzania.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. nauk. Edward Nowak.
Hasła:Controlling
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011.
Wydanie:Wyd. 2. zm.
Opis fizyczny:382 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 374-382.
Przeznaczenie:Dla pracowników działów controllingu, studentów kierunków finanse i rachunkowość oraz zarządzanie.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. System controllingu w przedsiębiorstwie (Edward Nowak)
  2. 1.1. Geneza i istota controllingu
  3. 1.2. Koordynacja w systemie controllingu
  4. 1.3. Controlling strategiczny i operacyjny
  5. 1.4. Uwarunkowania systemu controllingu
  6. 1.5. Controlling w ujęciu funkcjonalnym
  7. 1.6. Controlling zorientowany na procesy klientów
  8. 2. Controlling produkcji (Robert Kowalak)
  9. 2.1. Zakres controllingu produkcji
  10. 2.2. Planowanie produkcji
  11. 2.2.1. Planowanie produkcji przy braku "wąskiego gardła"
  12. 2.2.2. Ocena bieżącej produkcji i sprzedaży za pomocą rachunku kosztów pełnych
  13. 2.2.3. Ocena bieżącej produkcji i sprzedaży za pomocą rachunku kosztów zmiennych
  14. 2.2.4. Planowanie produkcji przy jednym "wąskim gardle"
  15. 2.2.5. Ustalanie planu produkcji według rachunku kosztów pełnych
  16. 2.2.6. Ustalanie planu produkcji według rachunku kosztów zmiennych
  17. 2.2.7. Planowanie produkcji przy kilku "wąskich gardłach"
  18. 2.3. Optymalizacja planu produkcji
  19. 2.4. Analiza "wąskich gardeł"
  20. 2.5. Kontrola produkcji
  21. 3. Controlling logistyki (Robert Kowalak)
  22. 3.1. Rola logistyki w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
  23. 3.2. Zadania i organizacja controllingu logistyki
  24. 3.3. Budżetowanie kosztów logistycznych
  25. 3.4. Metody oceny efektywności procesów logistycznych
  26. 3.5. Narzędzia controllingu logistyki
  27. 4. Controlling działalności marketingowej (Marta Nowak)
  28. 4.1. Działalność marketingowa przedsiębiorstwa
  29. 4.1.1. Produkt i cykl jego życia
  30. 4.1.2. Marka jako odpowiedź na potrzeby nabywców
  31. 4.2. Specyfika controllingu marketingowego
  32. 4.3. System informacji marketingowej
  33. 4.4. Ośrodki odpowiedzialności i controller marketingowy
  34. 4.5. Budżetowanie w marketingu
  35. 4.6. Analiza wskaźnikowa i audyt marketingowy
  36. 5. Controlling projektów (Marcin Klinowski)
  37. 5.1. Zakres controllingu projektów
  38. 5.2. Strategiczna karta wyników projektów
  39. 5.3. Planowanie sieciowe w controllingu projektów
  40. 5.4. Metoda wartości zrealizowanej w kontroli projektów
  41. 6. Controlling jakości (Małgorzata Markowska)
  42. 6.1. Jakość i systemy zarządzania jakością
  43. 6.2. Istota i zakres controllingu jakości
  44. 6.3. Wyodrębnienie ośrodków odpowiedzialności za jakość
  45. 6.4. Rachunek kosztów jakości
  46. 6.5. Zadania i miejsce controllera jakości w przedsiębiorstwie
  47. 7. Controlling personalny (Maria Nieplowicz)
  48. 7.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  49. 7.2. Istota controllingu personalnego
  50. 7.3. Controlling personalny w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  51. 7.4. Instrumenty controllingu personalnego
  52. 7.4.1. Mierniki ilościowe i jakościowe
  53. 7.4.2. Strategiczna karta wyników
  54. 8. Controlling kosztów (Marcin Wierzbiński)
  55. 8.1. Wprowadzenie do controllingu kosztów
  56. 8.2. Struktura budżetu kosztów oraz kontrola jego wykonania
  57. 8.3. Rachunek kosztów zmiennych w controllingu kosztów
  58. 8.4. Budżetowanie w układzie działań i idea ciągłego doskonalenia w controllingu kosztów
  59. 9. Controlling podatkowy (Paweł Markowski)
  60. 9.1. Przesłanki stosowania controllingu podatkowego
  61. 9.2. Istota i cele controllingu podatkowego
  62. 9.3. Umiejscowienie controllingu podatkowego w przedsiębiorstwie
  63. 9.4. System informacji podatkowej
  64. 9.5. Wpływ controllingu podatkowego na wartość przedsiębiorstwa
  65. 9.6. Minimalizacja nieprawidłowości podatkowych
  66. 9.7. Maksymalizacja korzyści podatkowych
  67. 10. Controlling inwestycyjny (Edward Nowak)
  68. 10.1. Inwestowanie jako przedmiot controllingu
  69. 10.2. Informacje niezbędne dla controllingu inwestycyjnego
  70. 10.3. Ocena opłacalności projektów inwestycyjnych
  71. 10.4. Wybór wariantu inwestycji
  72. 10.5. Rachunek odpowiedzialności i kontrola realizacji projektów inwestycyjnych
  73. 11. Controlling finansowy (Magdalena Chmielowiec-Lewczuk)
  74. 11.1. Istota controllingu finansowego i jego miejsce w systemie controllingu
  75. 11.2. Cele i zadania controllingu finansowego
  76. 11.3. Instrumentarium strategicznego controllingu finansowego
  77. 11.3.1. Metody doboru strategii finansowych
  78. 11.3.2. Budżetowanie kapitałowe
  79. 11.3.3. Wyodrębnienie ośrodków odpowiedzialności
  80. 11.3.4. Długookresowe plany finansowe
  81. 11.3.5. Analiza możliwości
  82. 11.3.6. Analiza konkurencji
  83. 11.3.7. Analiza portfelowa
  84. 11.4. Instrumentarium operacyjnego controllingu finansowego
  85. 11.4.1. Krótkoterminowy rachunek wyników
  86. 11.4.2. Budżetowanie i analiza odchyleń
  87. 11.4.3. Rachunek odpowiedzialności
  88. 11.4.4. Rachunek przepływów pieniężnych
  89. 11.4.5. Analiza kosztów
  90. 11.4.6. Analiza wskaźnikowa
  91. 12. Controlling w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa (Bartłomiej Nita)
  92. 12.1. Istota kreowania wartości
  93. 12.2. Źródła wartości i koszt kapitału
  94. 12.2.1. Koszt kapitałów obcych
  95. 12.2.2. Koszt kapitałów własnych
  96. 12.3. Struktura systemu controllingu zorientowanego na tworzenie wartości
  97. 12.4. Mierniki kreowania wartości
  98. 12.4.1. Ekonomiczna wartość dodana
  99. 12.4.2. Rynkowa wartość dodana
  100. 12.4.3. Wartość dodana dla akcjonariuszy
  101. 12.4.4. Całkowity zwrot dla akcjonariuszy
  102. 12.5. Organizacja controllingu w zarządzaniu wartością
  103. 12.6. Wdrażanie controllingu w zarządzaniu wartością

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 61
ul. Mieczysława Niedziałkowskiego 25

Sygnatura: 005
Numer inw.: 36450
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.