Business Intelligence : systemy wspomagania decyzji biznesowych
Książka ta jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji, zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Autor omawia w niej najistotniejsze aspekty Business Intelligence (Bl) w kontekście realnych możliwości ich zastosowania w biznesie i rzeczywistego wpływu na zwiększanie wartości przedsiębiorstwa. Szczegółowo przedstawia: historię
powstania Bl, definicję i zastosowania tej koncepcji,problematykę hurtowni danych będącej podstawowym elementem systemów Bl, podstawy analityki biznesowej, zagadnienie eksploracji danych (klasyfikację, estymację,odkrywanie reguł asocjacyjnych i grupowanie),sposoby analizy danych osobowych i jej wykorzystania w marketingu bezpośrednim,model oparty na koncepcji mapy strategii, pokazujący związek zastosowania systemów Bl z potencjalnym wzrostem wartości firmy.Książkę uzupełnia obszerne studium przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW. Podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych i politechnik, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie biznesowych zastosowań sztucznej inteligencji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Jerzy Surma. |
Hasła: | Inteligencja sztuczna - a zarządzanie Zarządzanie - a business intelligence |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. |
Opis fizyczny: | 141, [3] s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. oraz s. [133]-138. Indeks. |
Przeznaczenie: | Dla studentów uczelni ekonomicznych i politechnik, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. |
Powiązane zestawienia: | Zarządzanie |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do Business Intelligence
- 1.1. Historia powstania BI
- 1.2. BI jako samodzielna dziedzina
- 1.3. BI a zarządzanie firmą
- 1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych
- Studium przypadku (część 1)
- ROZDZIAŁ 2. Hurtownie danych
- 2.1. Wprowadzenie
- 2.2. Definicja hurtowni danych
- 2.3. Model logiczny - schemat gwiaździsty
- 2.4. Źródła danych
- 2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych
- Studium przypadku (część 2)
- ROZDZIAŁ 3. Podstawy analityki biznesowej
- 3.1. Raportowanie i analiza danych
- 3.1.1. Wprowadzenie
- 3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line
- 3.1.3. Model danych
- 3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych
- Studium przypadku (część 3)
- 3.2. Zarządzanie informacją
- 3.2.1. Wprowadzenie
- 3.2.2. Informacja zarządcza
- Studium przypadku (część 4)
- 3.2.3. Informacja strategiczna
- ROZDZIAŁ 4. Zaawansowana analityka biznesowa
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Klasyfikacja
- Studium przypadku (część 5)
- 4.3. Grupowanie
- 4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych
- 4.5. Inne metody
- 4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych
- Studium przypadku (część 6)
- ROZDZIAŁ 5. Analityka wokół klienta
- 5.1. Wprowadzenie
- 5.2. Customer Intelligence
- 5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego
- 5.4. U progu rewolucji
- ROZDZIAŁ 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- 6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy
- 6.1.1. Aktywa niematerialne
- 6.1.2. Kapitał informacyjny
- Studium przypadku (część 7)
- 6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej
- 6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych
- 6.3.1. Automatyzacja
- 6.3.2. Usprawnianie
- 6.3.3. Nowy proces
- 6.3.4. Podsumowanie
- 6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI
- 6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitatu ludzkiego
- 6.6. Uwagi końcowe
- Studium przypadku (część 8)
- Zakończenie
- Literatura
- Indeks *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)