Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Globalizacja a społeczne aspekty przeobrażeń i zmian organizacyjnych




Pierwszy fragment książki zawiera rozważania o nowych rolach menedżerskich, o ich odpowiedzialności finansowej, ale również społecznej. Podnoszone są relacje menedżer - pracownik na tle internacjonalizacji działalności firm, w tym małych i średnich.Globalizacja doprowadziła do powstania tzw. gospodarki opartej na wiedzy, którejw funkcjonowaniu organizacji odpowiada koncepcja zarządzania opartego na wiedzy. Eksponuje ona

nie tylko znaczenie wiedzy posiadanej przez pracowników, ale i wiedzy skodyfikowanejw postaci patentów, licencji, nowych rozwiązań organizacyjnych, techniczno-technologicznych. Istotnymi są tu zagadnienia oceny i efektywności wykorzystania potencjału wiedzyw przedsiębiorstwie. Zwraca się coraz częściej uwagę na upadającą w naszych przedsiębiorstwach działalność badawczo-rozwojową.Globalizacja opiera się m.in. na swobodzie przepływu kapitałów finansowych, dóbr, informacji, siły roboczej i możliwości przenoszenia miejsca funkcjonowania organizacji. Konsekwencją tego jest korzystanie z kultury narodowej zatrudnionych, ale i powstawanie nowych wyzwań(w tym barier) dla zarządzania w warunkach wielokulturowości.Owe wyzwania dotyczą także komunikowania się. Proces ten wspomagany jest nowoczesną techniką informatyczną, co z jednej strony pozwala na porozumiewanie się pracownikóww różnych częściach świata, na tworzenie wirtualnych zespołów wiedzy, a z drugiej rodzi problemy z ochroną informacji wykorzystywanych w procesie funkcjonowania organizacji.Powyższe problemy zostały szczegółowo omówione w kolejnych częściach publikacji.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. nauk. Arkadiusz Potocki.
Hasła:Kadry - a globalizacja - polityka
Przedsiębiorstwo - a globalizacja - organizacja
Zarządzanie wiedzą - a globalizacja
Zarządzanie - a globalizacja - metody
Adres wydawniczy:Warszawa : "Difin", 2009.
Opis fizyczny:568 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Powiązane zestawienia:Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie (Arkadiusz Potocki)
  2. Rozdział 1. Doskonalenie przywództwa i zarządzania kapitałem ludzkim
  3. 1. Organizacja w perspektywie psychoanalitycznej - wybrane zagadnienia (Adela Barabasz)
  4. 2. Motywacyjne aspekty podejścia kompetencyjnego do zarządzania zasobami ludzkimi (Maria Białasiewicz)
  5. 3. Pomiar i ocena skuteczności oraz efektywności przywództwa. Analiza teorii i praktyki (Ewa Czarnecka-Wójcik, Marian Wójcik)
  6. 4. Ocena przez podwładnych jako narzędzie zmiany postaw pracowników (Małgorzata Grabus)
  7. 5. Szkolenia on- i off-the-job we współczesnej organizacji (Marek Jabłoński)
  8. 6. Pracownik w nowych warunkach techniczno-technologicznych przedsiębiorstwa (Zdzisław Jasiński)
  9. 7. Diagnoza czynników motywacyjnych w podlaskich mikroprzedsiębiorstwach (Joanna Jończyk)
  10. 8. Kultura organizacyjna w siłach zbrojnych RP a oczekiwania przyszłej kadry oficerskie (Joanna Kacała)
  11. 9. Pracownik w czasach nowej gospodarki (Tomasz Kawka)
  12. 10. Przedsiębiorca jako agent zmiany (Andrzej Kozina, Jolanta Walas-Trębacz)
  13. 11. Nowoczesne systemy wynagrodzeń jako przejaw zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi (Anna Kwiecień)
  14. 12. Zmiany w sferze pracy menedżerskiej w warunkach nowych form organizacji przedsiębiorstw (Stefan Lachiewicz)
  15. 13. Kierunki zmian funkcji personalnej w przedsiębiorstwach (Tadeusz Listwan)
  16. 14. Audyt menedżerski jako instrument zarządzania i rozwijania kadr kierowniczych na przykładzie Sitech Sp. z o.o. (Gabriel Łasiński, Piotr Głowicki, Ewa Korek)
  17. 15. Kompetencje menedżerów w procesie internacjonalizacji małych i średnich firm technologicznych (Marek Matejun)
  18. 16. Wyłanianie elity w aspekcie zmian zarządzania zasobami ludzkimi firmy (Mieczysław Morawski)
  19. 17. Charakter postaw i zachowań pracowniczych w warunkach turbulencji otoczenia (Katarzyna Piórkowska)
  20. 18. Zmiany aktywności zawodowej kobiet w obliczu nowych wyzwań zarządzania przedsiębiorstwem (Estera Piwoni-Krzeszowska, Agnieszka Łakoma, Anna Kozłowska)
  21. 19. Deficyt problematyki etyki biznesu w ofertach firm szkoleniowych (Janina Stankiewicz, Patrycja Łychmus, Hanna Bortnowska)
  22. 20. Zachowania pracowników w fazie post merger (Magdalena Maria Stuss)
  23. 21. Zachowania menedżerów w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie (Anna Walecka)
  24. 22. Zastosowanie controllingu personalnego w praktyce gospodarczej ( Piotr Zając)
  25. Rozdział 2. Zarządzanie oparte na wiedzy
  26. 1. Zarządzanie innowacjami i jego wspomaganie wiedzą (Jerzy Baruk)
  27. 2. Zarządzanie talentami jako koncepcja budowania lojalności i ograniczania odejść z organizacji kluczowych pracowników (Mariusz Cielemęcki)
  28. 3. Pracownicy wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi (Halina Czubasiewicz)
  29. 4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego (Bernadetta Dziura)
  30. 5. Podnoszenie sprawności systemu gospodarki odpadami w przedsiębiorstwie poprzez instytucjonalne wspomaganie organizacji procesów poznawczych (Grzegorz Kobyłko)
  31. 6. Współczesne systemy pomiaru efektywności organizacyjnej (Marcin Kowalewski)
  32. 7. Model systemu innowacyjności w przedsiębiorstwie bazującym na wiedzy (Leszek Kozioł)
  33. 8. Wiedza akademicka w kreowaniu przedsięwzięć nowej technologii (Anna Kwiotkowska)
  34. 9. Ochrona wiedzy w polskich organizacjach gospodarczych oraz w administracji publicznej (Piotr Lachowicz)
  35. 10. Doskonalenie relacji uniwersytetu z otoczeniem na przykładzie wybranych uczelni technicznych (Krzysztof Leja)
  36. 11. Wybrane czynniki determinujące prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej (Paweł Łukasik)
  37. 12. Przesłanki eventowego coachingu agenta wiedzy (Kazimierz Perechuda, Wojciech Idzikowski)
  38. 13. Wokół pomiaru innowacyjności organizacji - zalety i wady działalności patentowej (Magdalena Pichlak)
  39. 14. Pracownicy w gospodarce opartej na wiedzy (Anna Pietruszka-Ortyl)
  40. 15. Metodyka oceny potencjału wiedzy w przedsiębiorstwie (Adam Stabryła)
  41. 16. System zarządzania wiedzą na przykładzie TETA SA (Edyta Tabaszewska)
  42. 17. Założenia modelu oceny efektywności organizacji uczącej się (Bernard Ziębicki)
  43. Rozdział 3. Zarządzanie w warunkach wielokulturowości
  44. 1. Postrzeganie procesów wielokulturowych w organizacji przez jej menedżerów (Katarzyna Gajek)
  45. 2. Specyfika kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw z perspektywy zarządzania wiedzą (Aldona Glińska-Neweś)
  46. 3. Mariaże organizacyjne - konsekwencje kulturowe (Rafał Krupski, Sylwia Stańczyk)
  47. 4. Kultura organizacji jako determinanta sprawności zmian (Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska)
  48. 5. Interpersonalne, grupowe, organizacyjne i interkulturowe przesłanki kształtowania komunikacji w organizacjach (Renata Winkler)
  49. Rozdział 4. Komunikacja we współczesnych organizacjach
  50. 1. Komunikacja pomiędzy grupami międzynarodowymi. Wyniki eksperymentu (Jolanta Bernais, Olaf Flak)
  51. 2. Telepraca i technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzia wspomagające niepełnosprawnych i wykluczonych na rynku pracy (Marek Makowiec)
  52. 3. Komunikacja wewnętrzna a sprawność funkcjonowania organizacji (Marek Makowiec, Wojciech Matusiński)
  53. 4. Zarządzanie zmianą w praktyce wdrażania systemów informatycznych klasy ERP (Marek Makowiec, Jacek Słowik)
  54. 5. Skuteczność procesów komunikacji - prezentacja wyników badań empirycznych (Bogusz Mikuła)
  55. 6. Telepraca jako sposób zwiększania elastyczności organizacji (Mirosław Moroz)
  56. 7. Technologia sieci semantycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Grażyna Paliwoda-Pękosz)
  57. 8. Wewnętrzna komunikacja werbalna w wybranych przedsiębiorstwach Małopolski w warunkach globalizacji (Arkadiusz Potocki)
  58. 9. Wybrane problemy wdrażania systemów informatycznych w obszarze łańcucha dostaw dla potrzeb konsolidacji przedsiębiorstw (Jacek Słowik)
  59. 10. Skuteczność pracy zespołu wirtualnego (Tomasz Stefaniuk)

Zobacz spis treści



Pozycja została zakupiona.


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.