Lobbing w strategiach przedsiębiorstw : pięć ciekawych analiz przypadków
Czym naprawdę lobbing? Na czym polega jego rola w zarządzaniu firma? Należy już skończyć z jakże nietrafnym postrzeganiem tego zjawiska, często traktowanego w Polsce jako przejaw patologii życia gospodarczego."Autorka przedstawia pięć przypadków kampanii lobbingowych w różnych sektorach gospodarczych i w różnych krajach. Ukazała mechanizmy współczesnego lobbingu i jego siłę w kształtowaniu oraz
realizacji strategii rozwojowych i rynkowych przedsiębiorstw. Niniejsza publikacja będzie zapewne ciekawą i pożyteczną lekturą dla menedżerów. Ponadto może z powodzeniem służyć jako literatura uzupełniająca do przedmiotów: zarządzanie strategiczne oraz zarządzanie międzynarodowe na kierunku zarządzanie oraz jako materiał pomocniczy dla studentów ekonomii. Jest to jedyna z nielicznych książek na krajowym rynku tak wnikliwie i szczegółowo ukazujących mechanizm lobbingu".Z recenzji prof. dr hab. Inż. Andrzeja Matczewskiego
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Anna Sławik. |
Hasła: | Grupy nacisku - podręcznik akademicki Przedsiębiorstwo - zarządzanie - podręcznik akademicki |
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009. |
Opis fizyczny: | 112, [1] s. : il. ; 23 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. [107]-111. Webografia s. 112. |
Powiązane zestawienia: | Ekonomia Zarządzanie |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- 1. Dlaczego warto poszerzyć swoją wiedzę o lobbingu?
- 2. Czy przedsiębiorstwo naprawdę potrzebuje lobbingu?
- 3. Rywalizacja grup interesu jako nowa płaszczyzna konkurowania przedsiębiorstw
- 4. Zła sława czy zdeformowana percepcja?
- 5. Lobbing jako element strategii nowoczesnych przedsiębiorstw
- 6. Lobbing a społeczna odpowiedzialność biznesu
- 7. 7 Wpływ organizacji na jej otoczenie
- 8. Skąd wziął się lobbing?
- 9. Uchwycić istotę lobbingu
- 10. Lobbing a inne metody komunikacji firmy z jej otoczeniem
- 11. Lobbing na wiele sposobów
- 12. Lobbujące stowarzyszenia, organizacje i związki
- 13. USA- prawo i praktyka lobbingu
- 14. Unia Europejska -lobbing w dialogu społecznym
- 15. Polska -lobbing na czworakach
- 16. Polski lobbing w UE - nieobecni nie mają racji
- 17. Pięć kampanii lobbingowych
- Lobbing wokół .fińskiej polityki alkoholowej, czyli jak przekonać państwo, by oddało część dochodowego rynku prywatnym przedsiębiorcom
- Co wolno zrobić z programem komputerowym - walka opozycyjnych koalicji lobbingowych o kształt dyrektywy UE o ochronie praw autorskich twórców oprogramowania
- Strategie sukcesu - lobbing przemysłu tytoniowego przeciwko unijnemu zakazowi reklamy wyrobów tytoniowych i sponsoringu
- Do czterech razy sztuka, bo mniej znaczy więcej. Walka lobbystów o Hutę Częstochowa
- Lobbing pod amerykańskimi skrzydłami. Wybieranie samolotu wojskowego dla Polski
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)