Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Lobbing w strategiach przedsiębiorstw : pięć ciekawych analiz przypadków

Autor: Sławik, Anna




Czym naprawdę lobbing? Na czym polega jego rola w zarządzaniu firma? Należy już skończyć z jakże nietrafnym postrzeganiem tego zjawiska, często traktowanego w Polsce jako przejaw patologii życia gospodarczego."Autorka przedstawia pięć przypadków kampanii lobbingowych w różnych sektorach gospodarczych i w różnych krajach. Ukazała mechanizmy współczesnego lobbingu i jego siłę w kształtowaniu oraz

realizacji strategii rozwojowych i rynkowych przedsiębiorstw. Niniejsza publikacja będzie zapewne ciekawą i pożyteczną lekturą dla menedżerów. Ponadto może z powodzeniem służyć jako literatura uzupełniająca do przedmiotów: zarządzanie strategiczne oraz zarządzanie międzynarodowe na kierunku zarządzanie oraz jako materiał pomocniczy dla studentów ekonomii. Jest to jedyna z nielicznych książek na krajowym rynku tak wnikliwie i szczegółowo ukazujących mechanizm lobbingu".Z recenzji prof. dr hab. Inż. Andrzeja Matczewskiego

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Anna Sławik.
Hasła:Grupy nacisku - podręcznik akademicki
Przedsiębiorstwo - zarządzanie - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
Opis fizyczny:112, [1] s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [107]-111. Webografia s. 112.
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Dlaczego warto poszerzyć swoją wiedzę o lobbingu?
  2. 2. Czy przedsiębiorstwo naprawdę potrzebuje lobbingu?
  3. 3. Rywalizacja grup interesu jako nowa płaszczyzna konkurowania przedsiębiorstw
  4. 4. Zła sława czy zdeformowana percepcja?
  5. 5. Lobbing jako element strategii nowoczesnych przedsiębiorstw
  6. 6. Lobbing a społeczna odpowiedzialność biznesu
  7. 7. 7 Wpływ organizacji na jej otoczenie
  8. 8. Skąd wziął się lobbing?
  9. 9. Uchwycić istotę lobbingu
  10. 10. Lobbing a inne metody komunikacji firmy z jej otoczeniem
  11. 11. Lobbing na wiele sposobów
  12. 12. Lobbujące stowarzyszenia, organizacje i związki
  13. 13. USA- prawo i praktyka lobbingu
  14. 14. Unia Europejska -lobbing w dialogu społecznym
  15. 15. Polska -lobbing na czworakach
  16. 16. Polski lobbing w UE - nieobecni nie mają racji
  17. 17. Pięć kampanii lobbingowych
  18. Lobbing wokół .fińskiej polityki alkoholowej, czyli jak przekonać państwo, by oddało część dochodowego rynku prywatnym przedsiębiorcom
  19. Co wolno zrobić z programem komputerowym - walka opozycyjnych koalicji lobbingowych o kształt dyrektywy UE o ochronie praw autorskich twórców oprogramowania
  20. Strategie sukcesu - lobbing przemysłu tytoniowego przeciwko unijnemu zakazowi reklamy wyrobów tytoniowych i sponsoringu
  21. Do czterech razy sztuka, bo mniej znaczy więcej. Walka lobbystów o Hutę Częstochowa
  22. Lobbing pod amerykańskimi skrzydłami. Wybieranie samolotu wojskowego dla Polski

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 39556
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.