Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Podstawy zarządzania : koncepcje, strategie, zastosowania




Książka obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania organizacjami. Problematyka oscyluje wokół podstawowych obszarów zarządzania współczesną organizacją, uwzględniając wymagania programowe nauczania przedmiotu "Podstawy zarządzania". Wychodząc od wyjaśnienia istoty organizacji, przedstawienia podstawowych definicji, wybranych modeli i analogii, ukazano ewolucję podejścia w zarządzaniu organizacją w

kontekście szkół zarządzania. W kolejnych częściach pracy skupiono się na podstawowych elementach procesu zarządzania organizacją, począwszy od praw i zasad, funkcji oraz determinantów wyznaczających skuteczność kierowania. Przedstawione zostały również współczesne trendy w zarządzaniu, zwracające uwagę na zmiany zachodzące w podejściach, koncepcjach, strukturach wpływających na zmianę sposobu postrzegania problemów organizacyjnych.Niniejsza książka została pomyślana jako podręcznik wprowadzający do problematyki zarządzania organizacjami i może stanowić kompendium wiedzy, która może być rozwijana w ramach poszczególnych bloków tematycznych na wyższym poziomie zaawansowania. Podręcznik, obok kwestii terminologicznych, zwraca również uwagę na aspekty praktyczne i aktualne problemy zarządzania współczesną organizacją, takie jak: strategie, innowacje, miękkie elementy organizacji - kulturę organizacyjną, zasoby ludzkie, jak również podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu. Może zatem stanowić również pomoc w usystematyzowaniu wiedzy praktyków gospodarczych - menedżerów czy przedsiębiorców.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Magdalena Dołhasz [et al.].
Hasła:Zarządzanie - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
Opis fizyczny:283, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 270-276. Indeks.
Przeznaczenie:Dla studentów kierunków ekonomicznych i studiów podyplomowych.
Powiązane zestawienia:Zarządzanie
Marketing
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. ROZDZIAŁ 1. Organizacja - zagadnienia terminologiczne
  2. ROZDZIAŁ 2. Ewolucja nauk organizacji i zarządzania
  3. ROZDZIAŁ 3. Proces zarządzania
  4. ROZDZIAŁ 4. Prawa nauki organizacji i zarządzania
  5. ROZDZIAŁ 5. Struktury organizacyjne - wybrane zagadnienia ROZDZIAŁ 6. Wybrane koncepcje zarządzania
  6. ROZDZIAŁ 7. Procesy decyzyjne w zarządzaniu organizacjami
  7. ROZDZIAŁ 8. Strategiczny i globalny wymiar zarządzania organizacjami
  8. ROZDZIAŁ 9. Kulturowy kontekst zarządzania organizacją
  9. ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  10. ROZDZIAŁ 11. Marketing w naukach o zarządzaniu
  11. ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie marketingowe
  12. ROZDZIAŁ 13. Problematyka innowacji w naukach o zarządzaniu

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 005+657/659
Numer inw.: 39590
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.