Podstawy zarządzania : koncepcje, strategie, zastosowania
Książka obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania organizacjami. Problematyka oscyluje wokół podstawowych obszarów zarządzania współczesną organizacją, uwzględniając wymagania programowe nauczania przedmiotu "Podstawy zarządzania". Wychodząc od wyjaśnienia istoty organizacji, przedstawienia podstawowych definicji, wybranych modeli i analogii, ukazano ewolucję podejścia w zarządzaniu organizacją w
kontekście szkół zarządzania. W kolejnych częściach pracy skupiono się na podstawowych elementach procesu zarządzania organizacją, począwszy od praw i zasad, funkcji oraz determinantów wyznaczających skuteczność kierowania. Przedstawione zostały również współczesne trendy w zarządzaniu, zwracające uwagę na zmiany zachodzące w podejściach, koncepcjach, strukturach wpływających na zmianę sposobu postrzegania problemów organizacyjnych.Niniejsza książka została pomyślana jako podręcznik wprowadzający do problematyki zarządzania organizacjami i może stanowić kompendium wiedzy, która może być rozwijana w ramach poszczególnych bloków tematycznych na wyższym poziomie zaawansowania. Podręcznik, obok kwestii terminologicznych, zwraca również uwagę na aspekty praktyczne i aktualne problemy zarządzania współczesną organizacją, takie jak: strategie, innowacje, miękkie elementy organizacji - kulturę organizacyjną, zasoby ludzkie, jak również podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu. Może zatem stanowić również pomoc w usystematyzowaniu wiedzy praktyków gospodarczych - menedżerów czy przedsiębiorców.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Magdalena Dołhasz [et al.]. |
Hasła: | Zarządzanie - podręcznik akademicki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. |
Opis fizyczny: | 283, [1] s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 270-276. Indeks. |
Przeznaczenie: | Dla studentów kierunków ekonomicznych i studiów podyplomowych. |
Powiązane zestawienia: | Zarządzanie Marketing |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- ROZDZIAŁ 1. Organizacja - zagadnienia terminologiczne
- ROZDZIAŁ 2. Ewolucja nauk organizacji i zarządzania
- ROZDZIAŁ 3. Proces zarządzania
- ROZDZIAŁ 4. Prawa nauki organizacji i zarządzania
- ROZDZIAŁ 5. Struktury organizacyjne - wybrane zagadnienia ROZDZIAŁ 6. Wybrane koncepcje zarządzania
- ROZDZIAŁ 7. Procesy decyzyjne w zarządzaniu organizacjami
- ROZDZIAŁ 8. Strategiczny i globalny wymiar zarządzania organizacjami
- ROZDZIAŁ 9. Kulturowy kontekst zarządzania organizacją
- ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi
- ROZDZIAŁ 11. Marketing w naukach o zarządzaniu
- ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie marketingowe
- ROZDZIAŁ 13. Problematyka innowacji w naukach o zarządzaniu
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)