Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania




"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów

mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Praca] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej. (...) z rozprawy skorzystają tysiące osób studiujących w naszym kraju pedagogikę wczesnoszkolną czy kształcenie zintegrowane lub nauczanie początkowe na studiach kierunkowych i/lub podyplomowych, bo ta specjalność edukacji w szkolnictwie wyższym przyjmuje tak odmienne nazwy, kryjąc w sobie jednak wspólne źródło wiedzy, jaką jest właśnie pedagogika wczesnoszkolna i obszar jej praktyki edukacyjnej (kształcenie zintegrowane) w polskim systemie oświatowym. Jest to kolejny, ważny krok w kierunku autorskich, monograficznych rozpraw syntetycznych, jakie powinny powstawać w pedagogice."(Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi)

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska.
Seria:Pedagogika Wobec Współczesności
Hasła:Nauczanie początkowe
Wychowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009.
Opis fizyczny:684 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [636]-662. - Indeksy.
Przeznaczenie:Podręcznik dla studentów nauczania zintegrowanego, pedagogiki wczesnoszkolnej oraz edukacji przedszkolnej.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Część I.
  2. Rozdział 1. Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej
  3. Rozdział 2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej
  4. Rozdział 3. Prawa dziecka
  5. Rozdział 4. Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu
  6. Rozdział 5. Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego
  7. Rozdział 6. (P)rogi szkoły
  8. Część II
  9. Rozdział 7. Oblicza szkolnej socjalizacji
  10. Rozdział 8. Wczesna edukacja i płeć kulturowa
  11. Rozdział 9. Książka obrazkowa dla dzieci
  12. Rozdział 10. Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej
  13. Rozdział 11. Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie edukacji
  14. Rozdział 12. Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka
  15. Rozdział 13. Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych
  16. Część III.
  17. Rozdział 14. Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko
  18. Rozdział 15. Program kształcenia i podręczniki szkolne jako "wybór kultury"
  19. Rozdział 16. Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej
  20. Rozdział 17. Dociekania filozoficzne z dziećmi
  21. Rozdział 18. Poznawanie ucznia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 61
ul. Mieczysława Niedziałkowskiego 25

Sygnatura: 37
Numer inw.: 34013
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.