Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy


TRUDNE PYTANIA I ODPOWIEDZI (FAQ)


Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece ?
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (sms/email) będzie miał 3 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu.

Placówki biblioteczne nie będą telefonicznie informowały o rezerwacjach - czytelnicy którzy nie dokonali aktywacji sms/email bedą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru.

Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?
Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty.

Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?
Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałozona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?
Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD itp. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł. (W przypadku uczniów szkół podstawowych, emerytów, rencistów i bezrobotnych opłata wynosi 5 zł).

Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?
Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Ponieważ każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:

   * trzy nie odebrane zamówienia,
   * trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
   * pięć nie odebranych rezerwacji.

Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.

Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia ?
Nie ma problemu - można taką pozycje powtórnie wypożyczyć (pod warunkiem, że nie ma na nią rezerwacji).

W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?
Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?
Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach ?
Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.

Czy aby korzystać z komputera z dostępem do internetu znajdującym się w wypozyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną ?
Dostęp do bezpłatnego internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?
Program automatycznie nalicza kary za takie pozycje. Wyniesie ona 20gr. za każdy dzień (soboty i niedziele również). Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.