Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Dzieci i telewizja : perspektywa globalna

Tyt. oryg. : "Children and Television. A Global Perspective".

Autor: Lemish, Dafna.




Książka stanowi autorytatywny przegląd problematyki związanej z oddziaływaniem telewizji na dzieci, sporządzony na podstawie pięćdziesięcioletniego dorobku badawczego z całego świata, w tym tradycji amerykańskiej i wpływów psychologii rozwojowej oraz tradycji europejskiej, a także refleksji socjologiczno-kulturoznawczej. Równie szeroki jest zakres metodologiczny omówionych badań, sięgający od ilościowych

metod eksperymentalnych i kwestionariuszowych do jakościowych metod etnograficznych oraz wywiadów.Unikatowe międzynarodowe ujęcie umożliwiło autorce Dzieci i telewizji zachowanie właściwej równowagi między opisami analiz wpływu telewizji na dzieci w konkretnych kontekstach ich kultury i życia codziennego a wnioskami natury ogólnej, znajdującymi potwierdzenie na całym świecie.Dafna Lemish jest redaktorem naczelnym "Journal of Children and Media" oraz wykładowcą na wydziale komunikowania uniwersytetu w Tel Awiwie. Była jedną z autorek pracy Media and the Make-Believe Worlds of Children: When Harry Potter Meets Pokemon in Disneyland i współredagowała zbiór Children and Media in Times of War and Conflict. Badania nad dziećmi i telewizją prowadzi od 25 lat w Stanach Zjednoczonych, Europie i Izraelu, a jej zainteresowania obejmują znaczenie telewizji jako czynnika socjalizacji, wpływ brutalnego przekazu telewizyjnego, funkcjonowanie stereotypów, rozwój kompetencji medialnych, konstruowanie tożsamości płciowej oraz rolę telewizji w życiu dzieci podczas wojny w Iraku.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Dafna Lemish ; przekł. Agata Sadza.
Seria:Media / red. nauk. Kazimierz Krzysztofek
Hasła:Dziecko - rozwój psychofizyczny
Programy telewizyjne - a dziecko
Adres wydawniczy:Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008.
Opis fizyczny:XI, 249 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [220]-237. - Indeks.
Powiązane zestawienia:Psychologia
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Dom jako przestrzeń oglądania telewizji
  2. Telewizja w domu
  3. Rola telewizji w życiu rodzinnym
  4. Społeczne sposoby wykorzystania telewizji
  5. Oglądanie telewizji i wzory komunikowania się w rodzinie
  6. Style wychowywania dzieci i mediacja rodziców
  7. Rozmowy na tematy "telewizyjne"
  8. Typy rozmów
  9. Telewizja jako mówiąca książka
  10. Rozmowy i strach
  11. Rozmowy z rodzeństwem i rodzicami
  12. Podsumowanie
  13. Rozdział 2. Telewizja i rozwój jednostki
  14. Teorie rozwojowe
  15. Uwaga a rozumienie przekazu telewizyjnego
  16. Rozwój zainteresowania telewizją
  17. Związek między koncentracją uwagi na telewizji a rozumieniem
  18. Rozwój upodobań telewizyjnych
  19. Umiejętność odróżnienia fantazji od rzeczywistości
  20. Umiejętność rozróżniania gatunków
  21. Znaczenie rozróżnienia między fantazją a rzeczywistością w przekazie telewizyjnym
  22. Rozwój rozumienia przekazu telewizyjnego
  23. Rozwój rozumienia postaci telewizyjnych
  24. Rozwój ocen moralnych
  25. Utożsamienie z postaciami z telewizji
  26. Reakcje strachu na przekaz telewizyjny
  27. Telewizja, wyobraźnia i kreatywność
  28. Refleksja pojęciowa i metodologiczna
  29. Przypisy
  30. Rozdział 3. Telewizja i zachowanie dzieci
  31. Telewizja i agresywne zachowanie
  32. Uczenie się agresywnych zachowań
  33. Skumulowany efekt przemocy w telewizji
  34. Zmienne interweniujące
  35. Telewizja i zachowanie prospołeczne
  36. Telewizja i reklama
  37. Reklama dla dzieci
  38. Reklama, odżywianie i alkohol
  39. Reklama a samopoczucie społeczne i emocjonalne
  40. Czy reklama działa?
  41. Telewizja i zachowania seksualne
  42. Pornografia i dziecięca seksualność
  43. Telewizja i wypoczynek
  44. Podsumowanie
  45. Przypisy
  46. Rozdział 4. Telewizja i społeczne konstruowanie rzeczywistości
  47. Konstruowanie płci kulturowej i ról płciowych
  48. Konstruowanie ról płciowych
  49. Konstruowanie tożsamości płciowej
  50. Tożsamości homoseksualne
  51. Seks i seksualność
  52. Obraz ciała i zaburzenia odżywiania
  53. Społeczne konstruowanie rzeczywistości
  54. Hipoteza "spodlonego świata"
  55. Postrzeganie "siebie" a postrzeganie "innych"
  56. Bogactwo i brutalność Stanów Zjednoczonych
  57. Kulturowa integracja dzieci imigrantów
  58. Konstruowanie rzeczywistości politycznej
  59. Przedstawienie konfliktów
  60. Telewizja jako narzędzie kształtowania postaw pokojowych
  61. Gatunki edukacyjno-rozrywkowe i konstruowanie rzeczywistości społecznej
  62. Podsumowanie
  63. Przypisy
  64. Rozdział 5. Telewizja i nauka
  65. Telewizja i szkoła - dwa systemy edukacyjne
  66. Oglądanie telewizji a wyniki w szkole
  67. Telewizja i akwizycja języka
  68. Akwizycja języka ojczystego
  69. Nauka drugiego języka
  70. Język audiowizualny i zdolności poznawcze
  71. Rozwój szczególnych umiejętności oglądania telewizji
  72. Nauka z telewizji edukacyjnej
  73. Rozwój telewizji edukacyjnej
  74. Teoretyczne modele oceny uczenia się z programów edukacyjnych
  75. Children`s Television Workshop (CTW) / Sesame Workshop (SW)
  76. Teletubisie
  77. Podsumowanie
  78. Przypisy
  79. Rozdział 6. Wnioski dla edukacji i polityki
  80. Kompetencja medialna
  81. Główne nurty debaty nad kompetencją medialną
  82. Kompetencja medialna w innych krajach świata
  83. Praktyczne aspekty kompetencji medialnej
  84. Programy nauczania
  85. Proces dydaktyczny
  86. Ocenianie
  87. Ocena programów nauczania kompetencji medialnych
  88. Polityka tworzenia programów dla dzieci
  89. Treść programów dla dzieci
  90. Konwencja o programach telewizyjnych dla dzieci i młodzieży
  91. Przypisy
  92. Rozdział 7. Konkluzje: dorastanie w globalnej kulturze ekranu.

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 37
Numer inw.: 36940
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.