Public relations
Tyt. oryg.: "Essentials of public relations ".
Budowanie związków organizacji z otoczeniem przy wykorzystaniu prawdziwej i pełnej informacji, zdobywanie wiarygodności, zaufania i istotnego wpływu na opinię publiczną - to podstawowe założenia public relations, dziedziny będącej integralną częścią nowoczesnego zarządzania. Działania w ramach public relations muszą być celowe, ciągłe i dostosowane do strategii organizacji. Od stopnia
profesjonalizmu tych działań w dużej mierze zależy dziś sukces przedsiębiorstwa.
Książka profesora Sama Blacka jest podręcznikiem oferującym profesjonalne podejście do zagadnienia. Omawia kompleksowo problematykę public relations - od definicji, znaczenia i rozwoju, poprzez opisy przypadków (przykłady programów public relations), po szczegółowy instruktaż dotyczący technik odpowiednich w określonych sytuacjach.
* Strategiczna rola public relations, relacje w przedsiębiorstwie a sprawy publiczne
* Sposoby komunikowania się z opinią publiczną i określonymi grupami odbiorców
* Nawiązywanie kontaktów z mediami, lobbing parlamentarny
* Metody prowadzenia działań, środki przekazu i techniki, modele organizacyjne
* Tożsamość przedsiębiorstwa i kształtowanie publicznego wizerunku
* Działania międzynarodowe i praca w sieci (networking)
* Perspektywy kariery zawodowej w dziedzinie public relations, struktura nauczania w Polsce
Książka jest przeznaczona dla pracowników działu marketingu, kadry zarządzającej, studentów szkół biznesu.
Odpowiedzialność: | Sam Black ; przeł. Iwona Chlewińska. |
Hasła: | Public relations |
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2003. |
Wydanie: | Wyd. 4. |
Opis fizyczny: | 214 s. : il. ; 25 cm. |
Uwagi: | Tyt. oryg.: The essentials of public relations, 1993. Bibliogr. Indeks. |
Powiązane zestawienia: | Zarządzanie Public relations |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- 1. Co to jest public relations
- Zakres public relations
- Przegląd definicji public relations
- Lista kontrolna
- Siedem grzechów głównych public relations
- 2. Strategiczne public relations: sprawy przedsiębiorstwa a sprawy publiczne
- Strategiczna rola public relations
- Sprawy przedsiębiorstwa a sprawy publiczne
- Zalety opisów przypadków
- 3. Public relations a propaganda, reklama i marketing
- Public relations czy propaganda?
- Public relations a inne dyscypliny
- Marketing a public relations
- Podsumowanie
- 4. Komunikowanie się z odbiorcami przekazów public relations
- Identyfikowanie odbiorców przekazu
- Opinia publiczna
- Wpływanie na twórców opinii
- Weryfikacja przekazu
- Efektywność komunikacji
- Public relations i investor relations
- Ochrona interesów klientów
- Zagadnienia ochrony zdrowia
- 5. Media relations
- Kontakty z mediami
- Metody pracy z mediami
- Informacyjne notatki prasowe
- Wykorzystywanie fotografii
- Organizowanie konferencji informacyjnych
- Wizyty w zakładach produkcyjnych
- "Listy do redakcji"
- Radio i telewizja
- Marzenie rezultatów media relations
- 6. Metody działań public relations
- Przykłady programów
- Słowo drukowane
- Sztuka pisania
- Gazetki firmowe
- Fotografia w public relations
- Słowo mówione
- Wystawy i konferencje
- Sponsoring
- Lobbing i kontakty parlamentarne
- 7. Tożsamość przedsiębiorstwa i jej komunikowanie za pomocą środków wizualnych
- Założenia programów tworzenia tożsamości przedsiębiorstwa
- Zakres programów tworzenia tożsamości przedsiębiorstwa
- Logo
- Projektowanie i podtrzymywanie własnego stylu
- Podsumowanie
- 8. Kontakty ze społecznościami lokalnymi i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
- Ochrona środowiska
- Kontakty ze społecznosciami lokalnymi
- 9. Badania, pomiary i ocena działań public relaions
- Badania stosowane
- Badanie opinii
- Wiarygodność badań
- Metody oceny wyników badań
- Wykorzystywanie badań do wywołania dobrego skojarzenia
- Kilka uwag końcowych o badaniach w public relations
- 10. Wewnętrzne public relations
- Efektywna komunikacja wewnętrzna
- Dążenie do doskonałości
- Metody komunikacji wewnętrznej
- 11. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
- "Znane nieznane" i "nieznane nieznane"
- Przygotowanie planu na wypadek kryzysu
- Katastrofa w Czarnobylu
- Polityka firmy Dow Canada
- Katastrofa tankowca "Exxon Valdez"
- Katastrofy lotnicze
- Skażenia spowodowane przez ludzi
- Podsumowanie
- 12. Zarządzanie i organizacja public relationsModele praktykowania public relationsDoskonałość i jakość działania public relatinsPublic relations prowadzone w ramach przedsiębiorstwa lub za pośrednictwem wyspecjalizowanych agencjiZalety i wady prowadzenia public relations w ramach firmyZalety i wady zatrudnienia zewnętrznych agencji public relationsWybór optymalnego rozwiązania13. Etyka w biznesieEtyczna siła organizacjiRozwój kodeksów etycznychWnioski14. Międzynarodowe public relations i praca w sieciMożliwe błędy spowodowane różnicami językowymiKomunikacja niewerbalnaKwestie etyczneMedia15. Zarys historii public relationsHistoria public relations w Wielkiej BrytaniiPowołanie Instytutu Public Relations16. Edukacja w zakresie public relations i perspektywy rozwoju kariery zawodowej w tej dziedzinieMiejsce public relations w edukacji kadry zarządzającejModel programu nauczaniaPublic relations jako droga kariery zawodowejStruktura nauczania public relaions w Polsce (dr Wojciech Budzyński)
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)