Język rzeczy : dizajn i luksus, moda i sztuka : w jaki sposób przedmioty nas uwodzą?
Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami a inne archetypami?Jakie rytuały towarzyszą użytkowaniu przedmiotów i czy Włosi odbierają telefon tak samo jak Brytyjczycy?Dlaczego jedne przedmioty zużywają się szybciej a inne wolniej?W jaki sposób dizajnerzy z projektantów stali się twórcami opowieści?Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich?Dlaczego dajemy się
wciągać w obłędny trans konsumeryzmu? Na te pytania, a także wiele innych, odpowiada Deyan Sudjic, dyrektor Design Museum w Londynie. Odwołując się do konkretnych przykładów z historii i współczesności, pokazuje on, że dizajn to swoisty język, który podlega ewolucji i który warto nauczyć się czytać. Dzięki temu będziemy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat i staniemy się bardziej świadomymi odbiorcami, a może nawet uda nam się uniknąć niektórych pułapek konsumpcjonizmu. Wciągający, błyskotliwy esej, który zmienia spojrzenie na wiele rzeczy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Deyan Sudjic ; przeł. Adam Puchejda. |
Hasła: | Kultura - socjologia Moda - socjologia Społeczeństwo konsumpcyjne - antropologia społeczna Wzornictwo przemysłowe - antropologia społeczna |
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Karakter, 2013. |
Opis fizyczny: | 247, [4] s. : il. ; 21 cm. |
Uwagi: | Tyt. oryg.: The language of things. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)