Strategie rozwoju firmy
Prof. dr hab. Zdzisław Pierścionek jest nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej. Jego działalność dydaktyczna i prace badawcze koncentrują się wokół problematyki zarządzania strategicznego oraz polityki przemysłowej. W swym dorobku ma ponad 150 publikacji z zakresu tej tematyki.Profesor Z. Pierścionek jest kierownikiem Zakładu Analiz Strategicznych w SGH, członkiem Senatu Międzynarodowej Szkoły Handlu,
członkiem wielu rad naukowych oraz kierownikiem zespołów badawczych. W latach 1986-1988 był zatrudniony jako visiting professor na Uniwersytecie w Addis Abebie, w roku 1992 odbył staż naukowy na Uniwersytecie Erasmus, a rok później na Uniwersytecie Minnesota oraz w Midllesex Business School w Londynie. Od wielu lat jest też ściśle związany z praktyką gospodarczą, będąc konsultantem wielu przedsiębiorstw. Dlatego sądzimy, że niniejsza publikacja znajdzie czytelników nie tylko wśród studentów, ale i osób czynnych zawodowo.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Zdzisław Pierścionek ; Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości. |
Seria: | Przedsiębiorczość |
Hasła: | Planowanie strategiczne Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie Podręczniki akademickie |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. |
Wydanie: | Wyd. 1, dodr. 3. |
Opis fizyczny: | 341, [2] s. : wykr. ; 21 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 337-[342]. |
Powiązane zestawienia: | Ekonomia Zarządzanie |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- 1. ŹRÓDŁA I ROZWÓJ ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
- 1.1. Strategia a rozwój, wzrost oraz restrukturyzacja
- 1.2. Kierunki rozwoju zarządzania strategicznego
- 1.3. Zarządzanie strategiczne a teorie wzrostu firmy
- 2. PODSTAWOWE KONCEPCJE STRATEGII ROZWOJU FIRMY
- 2.1. Koncepcja strategii wzrostu firmy H. I. Ansoffa
- 2.2. Uniwersalny model K. Andrewsa
- 2.3. Strategie firmy a etapy rozwoju gospodarczego według A. D. Chandlera oraz P. F. Druckera
- 2.4. Strategie konkurencji M. Portera
- 3. PROCES ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
- 3.1. Podstawowe problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
- 3.2. Poziomy zarządzania strategicznego: poziom korporacji - poziom jednostek strategicznych - pozim funkcjonalny
- 3. Czynniki determinujące wybór strategii rozwoju firmy
- 3.4. Etapy i organizacja procesu zarządzania strategicznego
- 3.5. Biznesplan jako narzędzie zarządzania strategicznego
- 4. ANALIZA STRATEGICZNA W PROCESIE ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
- 4.1. Koncepcje analizy strategicznej oraz koncepcje formułowania strategii
- 4.2. Analiza problemów krytycznych oraz analiza SWOT
- 4.3. Cele oraz zakres analizy strategicznej
- 4.4. Oczekiwania, cele oraz misja przedsiębiorstwa
- 4.5. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
- 4.6. Analiza otoczenia firmy
- 5. STRATEGIE KONKURENCJI ORAZ ICH BAZY
- 5.1. Przewaga konkurencyjna przediębiorstwa oraz strategie konkurencji
- 5.2. Typy zachowań konkurencyjnych przedsiębiorstw oraz bazy konkurencji
- 5.3. Trzy bazy konkurencji M. Portera
- 5.4. Dominacja jako źródło przewagi konkurencyjnej
- 5.5. Dywersyfikacja a przewaga konkurencyjna
- 5.6. Globalizacja a przewaga konkurencyjna
- 5.7. Kooperacyjne strategie konkurencji
- 5.8. Konkurencja na bazie przewagi czasowej oraz na bazie zdolności firmy
- 5.9. Wyróżniające firmę umiejętności
- 5.10. Rdzeń umiejętności firmy
- 6. PODSTAWOWE STRATEGIE ROZWOJU FIRMY
- 6.1. Klasyfikacja strategii na poziomie firmy
- 6.2. Strategia koncentracji na jednej działalności
- 6.3. Strategia integracji pionowej
- 6.4. Sekwencje i alternatywy strategii na poziomie firmy
- 6.5. Strategie rozwoju małych form
- 7. PORTFELOWE METODY FORMUŁOWANIA STRATEGII
- 7.1. Macierz wzrostu/udziału
- 7.2. Macierz atrakcyjności sektorów/ siły konkurencyjnej
- 7.3. Strategie a cykl życia sektora (model firmy A. D. Little)
- 7.4. Zalety i wady modeli portfelowych
- 8. STRATEGIA DYWERSYFIKACJI - PRZESŁANKI WYBORU, EFEKTY I TENDENCJE
- 8.1. Istota oraz rodzaje dywersyfikacji
- 8.2. Metody oceny poziomu dywersyfikacji
- 8.3. Poziom dywersyfikacji firm krajów wysoko rozwiniętych
- 8.4. Teoretyczne oraz rzeczywiste efekty dywersyfikacji
- 8.5. Detreminanty decyzji o dywersyfikacji
- 8.6. Tendencje dywersyfikacji w latach 80. i 90.
- 9. STRATEGIA POŁĄCZEŁ ORAZ ALIANSÓW
- 9.1. Rodzaje i przesłanki połaczeń
- 9.2. Proces połączeń firm w krajach rozwiniętych
- 9.3. Motywy i efekty połączeń firm
- 9.4. Alianse strategiczne
- 10. STRATEGIE GLOBALNE
- 10.1. Globalizacja i umiędzynarodowienie
- 10.2. Strategie ekspansji międzynarodowej
- 10.3. Ekspansja międzynarodowa firmy przez inwestycje bezpośrednie
- Literatura
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)