Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie : zasady przeciwdziałania

Autor: Marciniak, Jarosław.




Publikacja przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji. Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim formalne, organizacyjne i kadrowe. Istotna część książki poświęcona jest właśnie praktyce przeciwdziałania

mobbingowi i dyskryminacji. Zamieszczono w niej przykłady regulacji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych (od zapisów w regulaminach pracy po regulacje specyficzne).
Opracowanie ma charakter praktyczny - wskazówki w nim zawarte nie ograniczają się tylko do rozbudowanych rozwiązań formalnych; autor prezentuje także wachlarz działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu i innych patologii związanych z obszarem zarządzania i relacji interpersonalnych.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Jarosław Marciniak.
Hasła:Dyskryminacja - zapobieganie - Polska - od 1989 r
Prześladowanie w miejscu pracy - zapobieganie - Polska - od 1989 r
Adres wydawniczy:Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011.
Opis fizyczny:199, [5] s. ; 21 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [201].
Powiązane zestawienia:Zarządzanie
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Przejawy mobbingu w zakładzie pracy
  2. 1.1. Definicje mobbingu a praktyka
  3. 1.2. Zjawisko mobbingu - próba uchwycenia kluczowych elementów
  4. 1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu
  5. 1.4. Tendencje w prawie pracy
  6. Rozdział 2. Mobbing a dyskryminacja
  7. 2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji
  8. 2.2. Walka z dyskryminacją w Unii Europejskiej
  9. 2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji - podstawowymi zasadami prawa pracy
  10. 2.4. Zmiany przepisów - konkretyzacja i uszczegółowienie
  11. 2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację
  12. 2.6. Prawo a praktyka
  13. Rozdział 3. Dyskryminacja a molestowanie
  14. 3.1. Definicja molestowania
  15. 3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne?
  16. 3.3. Czy wszystko może być molestowaniem?
  17. 3.4. Co to oznacza dla ofiary?
  18. 3.5. Dynamika i formy molestowania
  19. 3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy
  20. 3.7. Podejście pracodawców
  21. 3.8. Rady dla molestowanego pracownika
  22. Rozdział 4. Jak może dojść do mobbingu i innych patologii?
  23. 4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie
  24. 4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu
  25. 4.3. Etapy narastania zjawisk
  26. 4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją?
  27. Rozdział 5. Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk
  28. 5.1. Organizacja i struktura
  29. 5.2. Zarządzanie firmą
  30. 5.3. Pracownicy i zespoły - kto może być mobberem?
  31. 5.4. Czynniki zewnętrzne
  32. Rozdział 6. Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy
  33. 6.1. Konsekwencje prawne
  34. 6.2. Praktyka sądowa
  35. 6.3. Konsekwencje zarządcze
  36. 6.4. Konsekwencje społeczne
  37. 6.5. Konsekwencje indywidualne
  38. Rozdział 7. Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem
  39. 7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce
  40. 7.2. Skala zjawiska w Europie i w innych krajach
  41. 7.3. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy?
  42. Rozdział 8. Istota przeciwdziałania patologiom
  43. 8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania
  44. 8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych
  45. 8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy
  46. 8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi?
  47. Rozdział 9. Przeciwdziałanie w praktyce
  48. 9.1. Punkt wyjścia - deklaracja woli pracodawcy
  49. 9.2. Działania diagnostyczne
  50. 9.3. Działania informacyjne oraz uświadamiające
  51. 9.3.1. Przykład informacji podstawowej
  52. 9.3.2. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników
  53. 9.3.3. Przykład programu szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi
  54. 9.4. Rozwiązania systemowe
  55. 9.5. Inne rozwiązania systemowe
  56. 9.6. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji
  57. 9.7. Inne działania - rozwiązania indywidualne
  58. Rozdział 10. Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych
  59. 10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1)
  60. 10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2)
  61. 10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3)
  62. 10.4. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 33
Numer inw.: 41136
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.