

Bankowość detaliczna w Polsce
Książka to bardzo rzetelna monografia o bankowości detalicznej w Polsce. Kompleksowe dane o bankowści detalicznej mogą być przedatne dla wszystkich, którzy interesują się bankowością detaliczną. Analiza usług dla klientów detalicznych banków jest pełna, uczciwa i rzetelna. Każdy kto weźmie tą książkę do ręki może mieć nowe spojrzenie na usługi sektora bankowego, zarówno specjaliści bankowi i osoby profesjonalnie zajmujące się bankowością, jak i klienci banków detalicznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Odpowiedzialność: | Janina Harasim. |
Seria: | Platinium |
Hasła: | Banki - Polska - podręcznik akademicki |
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2009. |
Wydanie: | Wyd. 2. |
Opis fizyczny: | 277 s. : wykr. ; 23 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 267-277. |
PowiÄ…zane zestawienia: | Ekonomia |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1 Sektor bankowości detalicznej w Polsce
- 1.1. Istota bankowości detalicznej i jej specyfika
- 1.2. Rozwój bankowości detalicznej na tle zmian w otoczeniu rynkowym
- 1.3. Identyfikacja sektora bankowości detalicznej w Polsce
- Rozdział 2 Czynniki wpływające na rozwój bankowości detalicznej w Polsce
- 2.1. Sytuacja gospodarcza a rozwój bankowości detalicznej
- 2.2. Wpływ regulacji prawnych na prowadzenie bankowości detalicznej
- 2.3. Kształtowanie się popytu na detaliczne usługi bankowe
- 2.3.1. Czynniki demograficzne i stopień "ubankowienia" ludności
- 2.3.2. Ocena potencjału rynku usług depozytowych
- 2.3.3. Ocena potencjału rynku kredytów konsumpcyjnych
- 2.3.4. Ocena potencjału rozwoju produktów rozliczeniowych
- 2.4. Analiza konkurencji na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
- Rozdział 3 Ocena zasobów materialnych i niematerialnych najważniejszych uczestników rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
- 3.1. Wyposażenie kapitałowe banków i efektywność ich działania
- 3.1.1. Wielkość zasobów finansowych
- 3.1.2. Efektywność wykorzystania zasobów finansowych
- 3.1.3. Ocena poziomu wypłacalności banków
- 3.2. Ocena zasobów rzeczowych niezbędnych do prowadzenia bankowości detalicznej
- 3.2.1. Rozwój sieci stacjonarnej
- 3.2.2. Zasoby technologiczne banków
- 3.3. Zasoby ludzkie i ich jakość
- 3.3.1. Wielkość zatrudnienia w bankach
- 3.3.2. Wydajność i poziom kwalifikacji personelu bankowego
- 3.4. Aktywa rynkowe i inne zasoby niematerialne banków
- 3.4.1. Ocena pozycji rynkowej i wizerunku banków
- 3.4.2. Inne zasoby niematerialne banków
- Rozdział 4 Czynniki przewagi konkurencyjnej na krajowym rynku detalicznych usług bankowych
- 4.1. Istota przewagi konkurencyjnej i kwestia jej trwałości
- 4.2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej na świecie i w Polsce
- 4.3. Rola wizerunku banku w osiąganiu przewagi nad konkurencją
- 4.4. Wysoka jakość usług bankowych jako źródło trwałej przewagi konkurencyjnej
- 4.5. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
- 4.5.1. Obszary zastosowania IT w bankowości detalicznej i warunki jej efektywnego wykorzystania
- 4.5.2. Rola nowoczesnych kanałÃ³w dystrybucji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej
- 4.6. Cena jako instrument osiągania przejściowej przewagi na rynku
- Rozdział 5 Podstawowe obszary wyboru strategicznego w bankowości detalicznej w Polsce
- 5.1. Pola wyboru strategicznego banków w sferze bankowości detalicznej
- 5.2. Decyzje strategiczne dotyczące wielkości banku i zasięgu jego działania
- 5.2.1. Drogi powiększania rozmiarów banku
- 5.2.2. Wielkość banku a korzyści skali i zakresu
- 5.2.3. Geograficzny zasięg prowadzenia bankowości detalicznej
- 5.3. Celowość i zakres dywersyfikacji działalności banków
- 5.3.1. Bankowość uniwersalna czy specjalistyczna
- 5.3.2. Konglomerat finansowy czy koncentracja na kluczowej działalności banku połączona z outsourcingiem
- 5.4. Decyzje strategiczne dotyczące wyboru docelowych grup klientów
- Rozdział 6 Strategie konkurencyjne na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce
- 6.1. Zmiany strategiczne w bankach w świetle badań
- 6.2. Wyzwania strategiczne dla sektora bankowego i bankowości detalicznej w Polsce i na świecie
- 6.3. Możliwość zastosowania wybranych strategii konkurencyjnych na krajowym rynku detalicznych usług finansowych
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)