

Filmowe oblicza kontestacji : kino Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej wobec kultury protestu przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych
Monografia jednej z najbardziej fascynujących dekad w historii światowego kina. Autor przedstawia historyczno-społeczny kontekst zjawiska kontestacji (m.in.: rewolucję seksualną, subkulturę hipisów czy Beat Generation). Prezentuje wybrane nurty kina amerykańskiego, poświęcając osobne rozdziały filmom "Easy Rider" D. Hoppera i "Zabriskie Point" M. Antonioniego, a także analizuje dzieła wybitnych twórców kina europejskiego: M. Ferreriego, A. Klugego, L. Andersona i J.-L. Godarda.
Odpowiedzialność: | Konrad Klejsa. |
Hasła: | Film amerykański - tematyka Film - tematyka |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Trio, 2008. |
Opis fizyczny: | 424 s. ; 21 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. s. 387-404. - Indeksy. |
Powiązane zestawienia: | Sztuka Filmoznawstwo, aktorzy, reżyserzy |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Część I Kontestacja jako zjawisko kulturowe lat sześćdziesiątych
- Część II Kino amerykańskie dekady kontestacji
- Część III Kinematografie Europy Zachodniej wobec zjawiska kontestacji.
Zobacz spis treści
Pozycja została zakupiona.