Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy REMBERTÓW m.st. Warszawy

book
book

Kompendium wiedzy o turystyce




Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych. Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowym transportu, budownictwa, gospodarki komunalnej, rozwoju regionalnego. Jej rozwój przyczynia się do zintensyfikowania działań na rzecz ochrony

środowiska przyrodniczego i dóbr kultury. Celem tego opracowania jest przedstawienie roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali regionu i przedsiębiorstwa turystycznego oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem. W nowym wydaniu uaktualniono i uzupełniono dane związane m.in. z wejściem Polski do Unii Europejskiej i przystąpieniem do strefy Schengen. Uwzględniono zmiany, jakie zaszły w światowej i polskiej turystyce w ostatnich latach.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:pod red. Grzegorza Gołembskiego ; aut. Emilia Denek [et al.].
Hasła:Turystyka - podręcznik akademicki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
Wydanie:Wyd. 2 zm.
Opis fizyczny:XVI, [2], 460, [2] s. : il. ; 25 cm.
Uwagi:Na okł i grzbiecie książki: Nowe wydanie. "Literatura zalecana" s. 457-459.
Powiązane zestawienia:Ekonomia
Hotelarstwo
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNO-EKONOMICZNE
  2. 1. Turystyka, turysta, ruch turystyczny
  3. 2. Produkt turystyczny
  4. 3. Rynek turystyczny
  5. 4. Psychologia rynku turystycznego
  6. 5. Organizacja sfery obsługi ruchu turystycznego
  7. 6. Przestrzenie turystyki i osadnictwo turystyczne
  8. 6.1. Przestrzenie turystyki
  9. 6.2. Region turystyczny
  10. 6.3. Regiony turystyczne Polski
  11. 6.4. Regiony turystyczne świata
  12. 6.5. Osadnictwo turystyczne
  13. CZĘŚĆ II. ZWIĄZKI TURYSTYKI Z SEKTOREM PUBLICZNYM
  14. Wprowadzenie
  15. 1. Rozmiary turystyki w Polsce i na świecie
  16. 2. Metody pomiaru ruchu turystycznego i obrotów turystycznych
  17. 3. Metody obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy
  18. 3.1. Udział turystyki w dochodzie narodowym
  19. 3.1.1. Metoda strumieni produktów
  20. 3.1.2. Metoda kosztowa
  21. 3.2. Udział turystyki w bilansie płatniczym
  22. 3.3. Wpływ turystyki na aktywizację gospodarki – mnożnik
  23. 4. Pozytywne i negatywne społecznie następstwa rozwoju turystyki
  24. 5. Stymulowanie procesów gospodarczych w turystyce
  25. 5.1. Tworzenie uwarunkowań rozwoju turystyki
  26. 5.2. Oddziaływanie pośrednie na przedsiębiorstwa
  27. 6. Turystyka a zadania organów państwowych, budżet państwa, fundusze parabudżetowe i środki z funduszów Unii Europejskiej
  28. 6.1. Zadania organów państwowych w zakresie turystyki
  29. 6.2. Powiązania turystyki z budżetem państwa
  30. 6.3. Powiązania turystyki z funduszami parabudżetowymi
  31. 6.4. Powiązania turystyki z funduszami Unii Europejskiej
  32. 7. Turystyka a zadania i źródła finansowania działalnooeci samorządu terytorialnego
  33. 7.1. Specyfika działalności samorządu terytorialnego
  34. 7.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego w Polsce
  35. 7.3. Powiązania turystyki z finansami samorządu terytorialnego
  36. 7.3.1. Budżety gmin
  37. 7.3.2. Budżety samorządu powiatowego i województwa
  38. CZĘŚĆ III. PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU TURYSTYCZNYM
  39. Wprowadzenie
  40. 1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce
  41. 1.1. Definicja przedsiębiorstwa
  42. 1.2. Rodzaje organizacji gospodarczych
  43. 1.3. Rodzaje przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym
  44. 1.3.1. Charakterystyka touroperatora i agenta
  45. 1.3.2. Rola technologii informacyjnych w procesie dystrybucji usług turystycznych
  46. 1.3.3. Wytwórcy usług turystycznych
  47. 1.3.4. Instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwa turystyczne
  48. 1.4. Hotelarstwo jako działalność o najwyższym zaangażowaniu kapitałowym
  49. 1.4.1. Cechy branży hotelarskiej
  50. 1.4.2. Cykl obsługi klienta w hotelach
  51. 2. Analiza finansowa i zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych
  52. 2.1. Środki rzeczowe i finansowe do prowadzenia działalności
  53. 2.2. Rachunkowość zarządcza i jej wpływ na kontrolę realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa
  54. 2.3. Kryteria ocen przedsiębiorstwa i mierniki jego efektywnooeci finansowej
  55. 2.4. Strategia firm turystycznych
  56. CZĘŚĆ IV. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE REGIONEM TURYSTYCZNYM
  57. Wprowadzenie
  58. 1. Region jako miejsce koncentracji ruchu turystycznego
  59. 1.1. Wyodrębnianie regionów turystycznych
  60. 1.2. Typy regionów i sposoby zarządzania nimi
  61. 1.2.1. Turystyka w regionach miejskich
  62. 1.2.2. Turystyka w regionach wiejskich
  63. 2. Jakość usług w regionie turystycznym
  64. 2.1. Rozwój ekonomiczny regionu a jakość życia mieszkańców
  65. 2.2. Sposoby zapewnienia akceptacji ludności miejscowej dla rozwoju turystyki
  66. 2.3. Jakość środowiska naturalnego a jakość turystyki
  67. 2.3.1. Środowisko naturalne
  68. 2.3.2. Jakość środowiska naturalnego
  69. 3. Metody zintegrowanego zarządzania jakością w regionie turystycznym
  70. 3.1. Przywództwo i partnerstwo
  71. 3.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionach
  72. 3.2.1. Założenia do strategii
  73. 3.2.2. Część analityczna strategii
  74. 3.2.3. Część planistyczna strategii
  75. 3.3. Zarządzanie kadrami w turystyce
  76. 3.4. Prawo i ubezpieczenia jako warunek jakooeci usług turystycznych *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. nr 55
ul. Gawędziarzy 8

Sygnatura: 338.48+640.41/.42
Numer inw.: 39541
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.