Będzie za późno, jeśli nie zaczniesz teraz! : jak rozpocząć drugie życie po 40 Tyt. oryg.: "It`s only too late if you don`t start now : how to create your second life after forty,".
Kto z nas, czterdziestolatków, nie chciałby obudzić się rano młody, nieustraszony, pełen twórczej energii, gotów do podejmowania kolejnych wyzwań? A tymczasem dręczy nas lęk, że jest za późno, że to, co najlepsze, mamy za sobą. Jednych ogarnia więc gorączkowy pośpiech, inni kolekcjonują partnerów, jeszcze inni popadają w apatię. To błąd. Wiek średni to idealna pora, by połączyć marzenia na przyszłość z doświadczeniami przeszłości. "Drugie życie" po czterdziestce może okazać się lepsze, pełniejsze, a jak to osiągnąć odpowie nam Barbara Sher, która poprzez swoje książki, warsztaty terapeutyczne i wystąpienia telewizyjne odmieniła życie milionom osób.
Scenerię najnowszej książki Elwiry Watały, inicjującej serię wydawniczą Skandale Historii, stanowi dwór królewski w Wersalu czasów regencji po śmierci Ludwika XIII oraz panowania: Ludwika XIV, Ludwika XV i Ludwika XVI. Przewija się przez jej karty plejada słynnych królewskich metres tamtych czasów, m.in. markiza Montespan, markiza Maintenon, markiza Pompadour, księżna du Barry. Poznajemy ich intrygi, bezwzględne postępowanie wobec rywalek, nie znające jakichkolwiek hamulców erotyczne namiętności. Książka pozbawiona fikcji literackiej, oparta na różnorodnych źródła z epoki, przynosi zaskakujący swą szczerością obraz wersalskiego dworu: pozbawionego lukru, odartego z pozłoty, wyuzdanego, targanego brutalnymi dramatami, krwawymi tragediami. To nie Wesal przylizany, przygładzony, przestrzegający wzorowej etykiety do jakiego przywykliśmy, patrząc nań od strony reprezentacyjnej fasady. To Wersal odrażający, perwersyjny, cuchnący...
CZŁOWIEK W KULTURZE to nowoczesny podręcznik do wiedzy o kulturze, przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - liceów ogólnokształcących i profilowanych oraz techników. Podręcznik wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu.Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji). Podręcznik jest pomyślany tak, aby pomagał uczniom łączyć nabywaną przez nich wiedzę z praktyką życiową. Jego zawartość została dostosowana do podstawy programowej w obu zakresach: podstawowym i rozszerzonym.