Wieki temu nasza cywilizacja stoczyła swoją pierwszą wielką wojnę z obcą rasą - i przegrała. Mała liczba ludzi zbiegła na dalekie Schronienie. Wieki później potomkowie zbiegów zapomnieli o swojej historii - ich życie przypominało średniowieczną egzystencję w wiecznym uścisku Kościoła Boga Oczekiwanego, którego tajnym celem jest utrzymać resztki ludzkości w ukryciu przed kosmicznymi zwycięzcami, czemu miał służyć zakaz stworzenia nowej cywilizacji przemysłowej.Nie wszyscy założyciele Schronienia byli jednomyślni. Owi desydenci pozostawili własne dziedzictwo. Jednym z jego przejawów jest Merlin Athrawes, cybernetyczny awatar dawno zmarłego obrońcy Ziemi, obecnie wybudzony po tysiącu lat, aby zainicjować postęp i odzyskać miejsce należne ludzkości we wszechświecie. Merlin zainterweniował w pomniejszym królestwie Schronienia, Charisie, poddając jego mieszkańcom pomysły i innowacje i pomagając wystąpić przeciwko hegemonii Kościoła.Walka była długa i krwawa, lecz wspomagany licznymi wynalazkami - takimi jak ładowane odtylcowo karabiny, rakiety sygnałowe czy miny przeciwpiechotne, oraz nowym podejściem do wytwórstwa i zaopatrzenia - Charis i jego nieliczni sojusznicy ostatecznie zaczynają być górą. Obecnie co większe domeny rozważają przejście na ich stronę.Merlin Athrawes stoi za wszystkim, używając przeróżnych wcieleń i korzystając z zakazanej mocy. Jak dotąd, prawda o jego pochodzeniu nie wyszła na jaw. Jednakże właśnie pojawił się nowy gracz, ktoś, kto zna większość tajemnic, Merlinowej nie wyłączając. Czy stanie się sprzymierzeńcem - czy wrogiem?